jamen wow!

Det har hänt saker på vandrarhemsfronten, det kan jag säga. Slottsskogens Vandrarhem i Göteborg – ett trist betonghus men med toppenrum! Här kan man få eget rum med dusch och toalett i korridoren, superfräscht, nytt, hur bra som helst. Ser ut som vilket mindre hotellrum som helst, med våningssäng a la finlandsbåtarna, litet bord, wifi och allt. Stort nytt kök, fina badrum, the works. Plus urtrevlig personal. För 380 kronor natten. Ett kap.

Minns när jag bodde på vandrarhem sist. Det luktade mögel, var smutsigt, fanns bara furusängar och läbbiga kök. Duschade gjorde man i stora (d)uschrum utan ens en krok för handduken.

Alltså, på plats i Götet. Vädret är inte jättekul, det blåser hårt och är grått, men hoppas på bättre för imorgon. Å blir det inte bättre så struntar man i det och har kul ändå. Outfit för imorgon är ändå bestämd – det blir löparkjol från LoveRunning, linne från H&M och helt nya kompressionsstrumpor från Gococo. Köpte idag på mässan, man måste ju prova om de är bra … Alltså, de är lila. Jag gillar inte lila. Men de matchar skor och löparkjol väldigt fint! Plus att mina generösa vader såg ut som smurfar på stereoider i de blåturkos. Rosa strumpor går bort, gula är fågelben och vita har jag. Så då kvarstod lila.

Nummerlappen hämtad, snart blir det middag, magen är som vanligt uppåner och jag går här och kikar på den berömda blå linjen som är målad här å där i stan. Tycker mest det ser ut som att den är målad i uppförsbacke, dock.

Imorgon är jag nummer 69259. Det här ska bli skoj.

har ni sett reflexen i nederkanten? jag hade inte ens märkt den förrän jag såg bilden …

man kan inte vara ordningsfreak alltid – men titta vilket fint rum!

One comment

  1. Fin outfit! Jag har samma kjol, men caprivarianten, med knallgröna capritights till, och precis samma färgs strumpor från GoCoco ;-). Då jag skrudade mig i dem till Länsiväyläjuoksu fick jag mördande kritik av barnen. Den ena sade med röst som dröp av ironi: ”cool klänning, och herregud dedär hysteriskt gröna benen. Du ser ut som ur en finsk barnfilm”. Den andra sade bara ”skall du springa sådär?” och rullade med ögonen. Jag tycker jag var fin!

Kommentera

