Summer Sprout

Planerar Summer Sprout – ojojoj, det här kan bli precis hur kul och knasigt som helst. Jag får hejda min fantasi nånstans där kvartsvägs så att vi inte hamnar i helt vilda äventyr. Ett helt gäng med glada barn, måndag till fredag första veckan på sommarlovet. Vi ska laga mat, baka, lära oss massor om mat, vara lite kritiska, ifrågasätta, upptäcka, testa nya typer av lekar och sportgrenar, busa, äta glass och kanske överraska litegrann. Tur att det är flera veckor kvar så att jag hinner knyta ihop alla ändar …

Det är en ynnest att kunna jobba med en egen idé, att testa och grunna lite och sen våga prova ”live”. Sprout har fått enormt positiv respons, vilket gläder mig mycket, men det finns massor kvar att göra. Den bästa feedback jag kan få är när barnen berättar hur de har provat hemma, att de har lagat något från våra lektioner eller experimenterat fram nya recept. Just i de stunderna glömmer man alla tvivel och alla ”är jag riktigt riktig i huvet som startar nåt sånthär och tror att det ska bli nåt”-tankar.

Ah. Toppar en bra och soligt vacker dag med Tuffa Tisdag. Svårslaget.

 

här lagas det paella, med inlevelse

Kommentera

