att se framåt

När man får ont av sin träning så börjar man fundera lite. Har jag gjort något fel, har jag tränat för mycket, på fel vis, haft fel skor eller kanske bara blivit lite för trött? Oavsett så måste kroppen få läka, så träningen framöver kommer nog att få lite annat fokus så länge som det tar för benet att sluta ömma. Jo, jag har ett Göteborgsvarv att klara av först, men jag kan inte träna så mycket löpning fram tills dess om inte det onda försvinner. Det måste bli alternativ träning istället för kondisens skull, cykel ligger väl närmst till hands. Jag är usel på att cykla fort. Det går liksom inte. Var så stolt när jag cyklade till jobbet en period, 15 km på en sådär 45-50 minuter var det väl. Tyckte att det gick raketfort, ända tills jag insåg att nä – det var mer snigelfort. Man ska inte jämföra sig med andra.

Vappen blev en trevlig tillställning – med dansshow (alla duktiga små tjejer), mat och härliga vänner. Alla cyklade hemåt i natten med mer eller mindre vakna barn och kom sen tillbaka idag och hämtade kvarglömda persedlar. Vi hade inga kvarglömda personer här, iallafall …

Så, efter två dagar (sillis idag i solen, alldeles fantastiskt) i goda matens och vinets tecken blir det nu back to basics igen. Skönt, lugnt och alldeles så som jag vill ha det.

Veckan är tänkt att se ut såhär:

  • Onsdag – cykel till stan och tillbaka (ca 35 km totalt). Lite detox efter helgen behövs.
  • Torsdag – jogg om benet vill, distansen beror på hur det känns
  • Fredag – yoga
  • Lördag – coaching av Adept på Helsinki City Run!
  • Söndag – vila

Välkommen onsdag!

 

Kommentera

