glada Vappen!

Här i Finland säger man inte Valborg – det kallas Vappen. Ibland med W. Årets Vapp ser ut att bli en solig en, fåglarna vrålar och det är fantastiskt fint ute. Bra, för då kan barnen vara mer ute än inne ikväll. Till exempel äta utomhus, så löser det problemet med var alla ska rymmas i vårt lilla hus.

Kinesiotejpen är otrolig. Jag tog av den igår efter löpningen och det kändes ok. När jag vaknade hade jag ont igen. På med ny tejp. Undrar om man kan tejpa hela sig? Igår blev det först en kort cykeltur fram och tillbaka till närmaste köpcentrum och sen direkt en (märklig) löptur på det. Duathlon! Det kändes ok i benet, bara lite ont, men andningen var ansträngd och hela jag kändes tung. Tittade på klockan. Låg på 5.11. Efter en km. Inte konstigt jag flåsade. Sen blev hela passet sådär – jag gick en kort bit, började springa och fann mig själv på farter under 5 eller just på. Det bara kom, men jag orkade inte hålla i nån längre stund, kanske en kilometer eller så. De 2.5 runt grusslingan i skogen sprang jag i sin helhet, men då fick jag också övertala mig själv att orka. Farten på 4.40 ungefär. Så, summeringen igår: Ett väldigt konstigt pass där kroppen gjorde lite som den ville. Fast ändå skönt.

Är lite förvirrad inför Varvet, vet inte hur mkt sämre min kondis har hunnit bli på de här lugna halvskadade veckorna. Jag får se vad den här veckan bjuder på, förutom Vappenfirande då. Jag borde komma ut och springa idag, för imorgon är vi bjudna på sillunch och efter något glas vin idag springer jag inte en meter imorron. Man ska vara snäll mot kroppen.

Jag hoppas att ni har en riktigt fin ValborgsVapp var än ni bor. Njut av en ledig dag imorgon!

nu har mina solrosfrön vuxit! De kommer att hamna som dekoration i dagens förrätt

bollar av naturell färskost (Philadelphia) rullade i hackade pistagenötter

2 comments

Kommentera

