kinesio-tejp

Jag läste om så kallad kinesio-tejp på Runners World och bestämde mig för att prova. Följde instruktionsfilmen noga och tejpade fot och underben igår eftermiddag. Om det var den där Placebo som var framme eller om det faktiskt på riktigt hjälper vet jag inte ännu, men plötsligt försvann värken. Mycket märkligt. Jag har faktiskt vilat både igår och idag, så jag har inte testat tejpen i skarpt läge, men jag gillar känslan av icke-ont. Imorgon ska det provas lite försiktigt, återkommer om det.

skonar er genom att göra bilden mindre – men såhär är jag nu tejpad. Känns ingenting alls.

Vi har vår här nu och man ser enormt många löpare. Vi bor vid en grusväg och det tycks vara ett populärt stråk för löparna, minst 15 sprang förbi idag när jag stod i solen och slipade dörr och byrå. Jag tittade långt efter dem men fokuserade på renoveringen istället och kom faktiskt ända till grundmålningen. Skönt.

Lite vårblommor planterade, halva gräsmattan krattad – nu kan det snart få bli Valborg utan att man behöver skämmas alltför mycket. Vi blir ett stort gäng här på måndag, alltid skoj med gäster. Den här gången blir menyn lite enklare än till påsk …

Lördagskväll. Kanske kan jag jogga imorron? ….

4 comments

  1. Såg just om tejpen hos mammaspring också, och som jag skrev till henne verkar det vara många som tycker att det fungerat bra med tejpen. Vet att tex anneliten körde med sån för att avlasta hälsenorna tidigare.

    Grattis på födelsedagen i efterskott!

    1. Det är jättekonstigt. Tog bort tejpen igår efter löpning och dusch, nu på morgonen gör det ont igen. Tejp på, alltså. Hm. Måste vara något kinesioskt…

Kommentera

