en gång om året

… vaknar man upp till prassel, fniss och tassande fötter. Fast förstås har man varit halvvaken i flera timmar redan. När man blir äldre så får man ta vara på en sån här prasselmorgon för sen brukar det inte bli så mycket mer firande. Bubbel, jordgubbar, Fabians äggröra och fantastiska kort. En ridtur på valfritt ställe fick jag – underbart. Det var många år sen jag red regelbundet men jag saknar det. Sen kom det ett stort paket som jag inte ens öppnade. Inte vill man ha en dammsugare i födelsedagspresent … Herr M tyckte att han var otroligt humoristisk, speciellt som jag kvällen innan sagt att om han kom med en hushållsapparat i present så flyttar jag söderöver. Ensam. Dammsugaren gick i bitar för några veckor sen så visst behövs en ny. Jag räknar dock inte in den i presenthögen.

Idag blir det lunch på stan men annars är det en helt vanlig dag. Vi får fira lite på Valborg istället, då fylls huset av folk. Jag vilar också benet idag, kanske det inte ska springas på under helgen. Jag tar en lång cykeltur istället på lördag. Ont gör det fortfarande och det känns inte så kul. Fast det tänker jag inte fundera på idag.

finaste presenterna är alltid korten

fabians suddiga äggröra och lite bubbel


7 comments

  1. Tack massor allihop!! Dagen är över och man får vänta ett år till på det där tassandet – men nu skiner solen och våren är här. Förhoppningsvis en present som räcker länge.

Kommentera

