men hur ser du ut …

Det finns lika många löpstilar som löpare – och joggare – och woggare – och allt däremellan. Det är ganska obehagligt att se sig själv i ett skyltfönster om man råkar springa förbi en affär – när man tror att man lyckas hålla uppe höften, pendla fint med armarna och sätta i foten på rätt ställe så ser man i verkligheten ut som en trött hängmatta som rullar framåt. På samtliga bilder (helt sant) där jag springer så ser jag helt stelopererad ut – mitt framben är rakt utsträckt, höften är låst och axlarna är uppdragna. Fjärran från det mjukt uppdragna knäet, fotisättningen under kroppen och det fina frånskjutet med bakre foten som jag tror att jag klarar av. Antingen får jag skylla på att bilderna är tagna just i fel tillfälle eller så får jag inse att jag har en hel del att jobba på vad det gäller löpsteg. Det räcker inte med att känna till teorin, den ska ju omsättas på något vis också …

Nu ska jag ge mig ut i det grå och träna på tekniken en stund. Det blir ingen lång runda, mitt ben klarar inte av det, men lite teknikträning får det bli. Ikväll är det hot yinyoga – bokat och klart. Ingen chans att smita!

 

 

One comment

Kommentera

