bra feelis trots ont

Jag kände inte för att ge mig ut idag, men det var Tuffa Tisdag och det hoppar man förstås inte över. Väl ute kändes det alldeles fantastiskt och träningen blev kanon. Totalt blev det en dryg mil sprunget – inklusive dit och hem med en lång omväg – och många riktigt bra styrkeövningar. Det hade slutat regna, det fanns blått på himlen och fåglarna sjöng för oss. Vi har alltid tur med vädret!

Benet gör ont men det är inte omöjligt att springa. Jag biter ihop, smörjer med allehanda tinkturer och följer noga hur det känns. Sålänge det inte blir värre så testar jag att springa försiktigt. Redan efter 1.5 vecka utan ordentlig träning känner jag mig trött, tung och seg. Det är nedslående hur snabbt kondisen försämras när man inte tränar som man brukar.

Idag blev det följande styrkeövningar:

  • Burpees (utan hopp, under uppvärmningen)
  • Ödlegång och långa utfallssteg
  • Långa grodhopp
  • Superman + woman
  • Magvridningar, inre magmuskler (”hissen”), boxning och boxning åt sidan, korta benlyft (nedre magmusklerna)
  • Plankan – statisk och med uppgång från armbåge till raka armar, sidoplankan med vridning
  • Å så avslutade vi med en styck snorbrant backe i ganska bra fart.

Härligt.

Jag är så tacksam att det kommer glada människor som vill träna ihop, varenda tisdag. Ibland är vi få, ibland är vi många – men vi har inte en enda gång skiljts åt utan ett leende och en väldigt mycket bättre feelis än vad vi hade just före vi började träna. Utomhusträning rules!!

 

 

One comment

Kommentera

