fiaskodag fast bra ändå

Struntade i loppet och gav mig ut på långrunda istället. Herr M och Sofie var också med. Benet ömmade lite, vi lufsade på och Sofie hade ont i foten. Allt kändes tungt – ben, kropp och huvud. Efter 5 km sa Sofies fot upp kontraktet och mitt underben gjorde rejält ont. Gick alltså hem igen. Fiasko, big time. Nu vet jag inte om jag ska vara sur, förbannad eller bara glad för att jag inte bet ihop och mot bättre vetande körde 15 km till. Benet värker och jag är orolig för vad det ska ställa till med, med tanke på kommande lopp. Har massagetid imorgon, får se vad som händer sen.

Annars är det en alldeles fantastisk dag. Varmt och soligt och vi kämpar vidare med renoveringar och husskrapande. Trädgården borde packas upp, men jag krattar lite och skrapar lite färg och njuter i solen. Våren är inte min favoritårstid, men jag måste erkänna att det känns väldigt hoppfullt när fåglarna sjunger och man hittar knoppar överallt.

före löpningen – fortfarande hoppfull, med nya skor och allt

Kommentera

