Sprout i radio

Middagen blev enormt trevlig och jag längtade inte hem till sängen en enda gång.  Men idag däremot, längtar jag nog lite till kudden … Efter gårdagens intervallpass behövdes det inte mer än några få glas vin för att jag ska vara helt av banan idag.

Det vräkte ner igår, så de intervaller som jag skjutit upp från torsdagen kändes inte så väldigt lockande. Tog mig i kragen och tog mig till gymet. Löpbandsintervaller, så otroligt inspirerande. Not. Det gör fortfarande ont i underbenet så jag gjorde inte fler än 4 tusingar, men de räckte för att jag skulle svettas floder. Farten på bandet och farten på klockan är inte så väl synkade, men jag litar på min klocka så jag låg på 4.15 – 4.25 fart, den sista gick långsammast. Imorgon ska jag ge mig ut på långpass, men jag struntar i Länsiväyläjuoksu. Vill inte stressa benet med ett lopp, för bryta vill jag ju inte. Bättre att ta det lugnt.

Sprout var på radio Yle Vega idag! Programmet Familjeliv var här och intervjuade mig och barnen i ämnet ”hur mycket ska barn hjälpa till hemma” – och vad klarar barn egentligen av i olika åldrar. Om man bortser (svårt, men försök) från att jag låter otroligt konstig i radio så blev det faktiskt ganska bra. Barnen var glada och positiva och jag hoppas att vi får ut vårt budskap ännu lite bredare. Lyssna gärna! Sprout kommer in ungefär vid 22 minuter.

HÄR kan man höra min breda skånska.

tror det får bli lite pesto idag – har en massa basilika som håller på att ledsna

One comment

Kommentera

