renoveringsprojekt

Jag har några projekt på gång – ett par dörrar som ska slipas och målas om och ett skrivbord som ska målas. Jag skruvade loss beslagen idag och putsade upp dem med hjälp av vår Dremel. Kände mig väldigt händig.

putsad och oputsad – det kan nog bli ganska fint, det här

Det blev en snabb promenad idag, för att hämta hem bilen, men i övrigt har nog kroppen bett om vila. Imorgon står det långpass på schemat – jag funderar på att springa Länsiväyläjuoksu, men jag vet samtidigt att det då blir ett snabbare pass än om jag bara kör träning – och benet gör fortfarande ont. Men å andra sidan ska vädret bli fint, jag har aldrig sprungit det loppet förut och … Hm. Får se hur det blir.

Lördagsmiddagen blev oxfilé – det var väl några år sen man åt det – med härliga ugnstorkade tomater. Man halverar goda cocktailtomater, vänder dem i olivolja och flingsalt, ringlar över lite honung och rostar i ugnen på 120-140 grader. Tog väl en tre timmar. Lite getost, kamutvete och paprika och grönsallad. Och hemgjord pesto. Inte dumt!

3 comments

  1. Lyssna på kroppen och förnuftet i det här läget. Tror inte det känns bra efteråt om du kör tuffare pass än du har tänkt. Särskilt inte när det gör ont.

    1. En liten behändig maskin som man kan sätta fast alla möjliga små nyttiga grunkor på – som en mini-skruvdragare fast med en massa andra funktioner. Slip, skär, skruva, borra, putsa. Ett måste i varje renoveringskvinnas verktygslåda! (fast det är Freddys …)

Kommentera

