hejsan våren!

Igår stod vi i solen och skrapade husfasad. Yeps, dags att måla om huset. Ett skojigt projekt. Eller inte, när jag tänker efter … Jag räfsade lite rabatter, kände mig lat som inte var ute och sprang i solskenet och hittade en humla som vägrade fastna på bild. Den var helt full av gul pollen och vimsade runt mellan krokusarna i ett lyckopollenrus.

Nu är det måndag och Sprouts Delkurs II startar! Nu drar vi upp svårighetsgraden och ger oss i kast med en massa härliga länder. Först ut är Italien. Det blir hemgjord pasta och pesto och prat om Slow Food-rörelsen. Hoppas det går bra, hur svårt kan det vara att göra egen pasta liksom? … säger en som aldrig provat. Men hej och hå, jag har ju lärt mig att det blir precis som man har tänkt sig och därför kommer det naturligtvis att bli en alldeles fantastisk pasta!

Jag la in de kommande träningarna i Funbeats kalender och när jag läser där så ser det ut såhär – det blir en tuff men rolig vecka:

  • Måndag: Distans med fartlek, 7 – 9 km
  • Tisdag: Crossfit (Tuffa Tisdag) inkl 8 km, 90 min.
  • Onsdag: Hot yoga
  • Torsdag: Intervaller, 5 x 1000 m. Hatdistans.
  • Fredag: Vila
  • Lördag: Distans 10-13 km
  • Söndag: Länsiväyläjuoksu, eventuellt. 17.4 km, tar det som ett träningslopp.

Det betyder fartlek ikväll, inte alls dumt! Lördagens distanspass blir nog ett kortare pass, jag insåg att det är Länsiväyläjuoksu på söndag och om det blir av så är det för mycket att ta 13 km dagen innan. För mig, iallafall.

Crossfit är Tuffa Tisdag. Funbeat har ännu ingen kategori för Tuffa Tisdag inlagd, mycket märkligt. Kom med och träna med oss! Tisdag, 19.00, Kasabergsskolans parkering i Grankulla. Ingen föranmälning behövs, alla ryms med och alla orkar! Sju tuffar vi iväg, så var i tid!

 

2 comments

  1. Åhh så vackert det är med krokus !! Blir så sugen på att springa när jag läser din blogg. Har en fotskada så jag ska vänta några veckor till. Men har precis investerat nya skor så snart så!!

    = )

Kommentera

