hamburger frenzy

Alltså, hur kan man ha stått i 3 dagar och lagat hamburgare med Sproutsen utan att ha fått smaka EN ENDA??!! Betyder att jag a) har ruskigt glupska Sproutisar här eller b) de var ruggigt goda så alla glufsade i sig dem och vägrade bjuda. Ha. Kul har det varit iallafall, idag blev det extra bra när liten fröken rynkade näsan när hon såg att vi hade i riven squash i färsen, men när hon sen vågade prova så utbrast hon minst 4 gånger att det var den GODASTE hamburgaren hon nånsin ätit. Det är min belöning. Nästan i klass med löneutbetalning (då, förr, när man hade ett avlönat jobb alltså …).

 

Fredagen bjöd annars på småshopping – presenter till kusinerna, två skärp till mig och tre ”nej tack, jag behöver ingen påse”. Jag har alltså sparat naturen 3 gånger idag. Stoppade allt i handväskan. Ett bra tips, det där. Tacka nej till alla de där små hopplösa plastpåsarna som man ändå inte kan återanvända. De behövs inte i naturen.

Vi ska på revy ikväll i stan och sen på middag på Gaijin. Hypad restaurant, återkommer med recension efteråt.

Åter till den där morgonyogan. Den var intressant, minst sagt. Dagens tanke får bli ”döm inte hunden efter håren”. Hela salen full av otippat viga och starka kvinns och herr. Där ingår inte jag. Jag går under kategorin AGA-spis. Det står nu helt klart. Nacken är oerhört stel på alla håll, baksida ben ska vi inte tala om och tydligen skulle jag behöva en enorm burköppnare för att öppna upp mina inlåsta höfter. Jag tänker inte gå på det passet mer. Problem solved.

ja, ni ser ju själva, ser jag inte lite stel ut? …

Kommentera

