Tuffa Tisdag

Idag var vi 7 stycken på Tuffa Tisdags-träningen! Det märks att det börjar bli vår. Jag har nog fått en släng av pojkarnas förkylning, eller början på den, men det kändes rätt ok under träningen. Idag blev det jogguppvärmning, ödlegång, magträning i par, superman, armhävningar och tricepsdipp, magvridare, benböj, burpees, koordinationsträning i trappa och lite annat. En bra genomkörare!

Jag fick startplatsen till Göteborgsvarvet – startled 22. Det är typ nästan tvärsist. Försökte få reda på om det alls är lönt att åka, jag velar nåt hemskt. Det vore förstås superkul, men att lägga ut en massa pengar och tid när man inte vet om man alls kan springa på grund av trängsel … hm. Finaste vännen A ska också springa, om hon blir frisk någon gång, men eftersom den biten också är osäker så blir ekvationen ännu mer komplicerad. Äsch. Jag singlar slant imorron.

Om det nu inte blir mer sjuka av den här veckan så ska följande träning inträffa:

  • Onsdag: distans
  • Torsdag: intervallträning – behöver mer kvalitetsträning!
  • Fredag: vila
  • Lördag: träning med Running Finland i Noux – ska bli väldigt roligt!
  • Söndag: Långpass, förhoppningsvis.

Jag har inte glömt utmaningen att komma i form – det är nu dag 8 och det känns faktiskt inte alls oävet. Påsken blev förstås ett stort svart hål om man tänker på sockerintaget, men maten var okej och jag tränade alla dagar utom en. Så, man kan nog säga att man ligger på plus faktiskt. Idag har jag ätit bra och tränat bra.

Tack för omtanken igår när jag var lite nere. Det känns bättre idag. Frisk luft gör faktiskt underverk – det och omtanke.

 

 

2 comments

  1. Klart du ska komma till Varvet, det är ju löparfest och du kommer ångra om du inte åker. Och se det som en toppchans att slippa stå i led 22 nästa år!

    1. du har kanske rätt, lutar nog åt att jag åker. Snacka om vel-potta … nu måste jag bara hitta nånstans att bo också. Men man kan ju alltid sova i en skola! Hoppas sen bara att man alls kan springa så att man inte får en helt hopplös sluttid.

Kommentera

