jaha

En såndär jaha-dag. Som börjar bra, med god frukost, men som fortsätter med en smygande huvudvärk, en känsla av att inte få något gjort och en enorm trötthet. Jag stod i solen och skrapade på den där dörren som glömts bort i renoveringen, jag slipade lite på min mormors skrivbord som jag nu renoverat under ett års tid utan att nånsin bli färdig och jag satt och stirrade ut i luften. Borde ha sprungit men kunde inte förmå mig till det. Egentligen en riktig skitdag, om det inte varit för vårsol och en duktig herr M som skrapat färg från fasaden.

Äh. Det blir väl bättre imorgon. Jag tror jag ska ta en huvudvärkstablett och göra maränger med glass till efterrätt. Bara för att. Avsluta påsken förvisso med socker men iallafall med hembakat och fin glass. Imorgon blir en piggare dag, en morgonjogg och sen full fart.

Det är faktiskt sista gången av 6 på Sprouts första delkurs, imorgon. Många av barnen fortsätter på Delkurs II och nästa vecka startar en helt ny kurs i Mattliden, redan smäckfull. Det är väldigt roligt att det har tagits emot så bra. Det blir en liten överraskning till imorgon, tror jag …

Jag såg att Tjejmarathon går samma dag som jag är i Stockholm i juni. Hm. Ska man? Funkar logistiken? Tål att funderas på … läs iallafall om loppet som arrangeras av två tjejer, bara för tjejer, i naturskön natur i Roslagen. Lite längre än en mara och säkert väldigt mycket roligare – och behagligare. Alla intäkter går till Panzisjukhuset i Kongo där utsatta kvinnor får vård.

Hejdå påsken. Välkommen, vardag!

fyrhänt pajdegsbak

5 comments

  1. Samma här. Blev ingen löpning för mig idag. Kanske lika bra det. Jag vet inte…

    Tjejmarathon, tål att funderas på tycker jag. 🙂

  2. Här är det förlylt och inte vidare uppåt……men bara att sysselsätta sig med annat som bakning, fixa matlådor….mm 🙂

    1. tack Alexandra! – jo, det känns bättre idag. Man får dra ett streck över skrotdagarna och fokusera på de bra istället. Lite låg just nu, kanske den klassiska vårdeppen som kommer när snön smälter bort?

Kommentera

