puh

Jag njuter av påsken. I soffan under filten. Tänker inte ha ett dugg dåligt samvete. Det blev en fin födelsedagspåsk igår. Store Bengt fick fina presenter och han var så glad. Påsktårtan som han beställt ”var inte riktigt i min smak, mamma” – men det gör inget för de vuxna gillade den. Tur att det fanns rejält med marängsviss till de yngre konnässörerna. Som vanligt när jag lagat mat till många så har jag svårt att njuta av den själv, men jag tar igen det idag. Rester is king. Har redan börjat med några fina färgade ägg – och äggapickning – till frukost.

I fredags blev det 15 kilometer och i går morse en runda på knappa 8, i gott sällskap. Nu är min kropp ganska trött, så det får bli ett hot yoga-pass ikväll för att sträcka ut och mjuka upp. Imorgon är det fartlek och intervaller på schemat och så har man tagit sig igenom ett eget påskträningsläger a la jogg.se!

Såhär såg vår påskfest ut.

buffébordet står dukat

cakepops

shrek-marängerna blev poppis

provar glasögon

9 comments

  1. Du är duktig du! Vilket påskbord! Känner igen känslan när man har lagat en massa mat och sen själv inte få ner särskilt mycket, det känns lite tråkigt. Här har det också sprungits, 20 km idag, tidvis med känslan av att ha betongsäckar kring benen. Men skam den som ger sej:). Skön fortsättning på helgen!

  2. Åh vad gott det ser ut!
    Blir lite nyfiken på shrekmarängerna.. Hur har du gjort dom? Har en shrek och marängälskare här hemma, så det vore roligt att testa…kanske. 😀

    1. Det är sk sega maränger, som man vispar över vattenbad och sen vispar man färdigt utanför vattenbadet tills det svalnar, recept här: http://www.tasteline.com/Recept/Sega_maranger
      Jag skulle vara duktig och färga med grön karamellfärg, men jag hällde i färgen, tog ett tag med vispen och så poff, sjönk smeten ihop. De blev ju lika goda som de andra men helt platta … Man ska nog istället bara vända runt färgen med en slickepott, så hålls smeten hård och fin.

  3. 15 km lät härligt! Ska ge mig ut på en runda här i Dubai nu innan hemfärd. Läckra påskägg och marränger!

    1. Dubai – DET låter nåt. fast idag har vi haft världens vårdag, med sol och snösmältning, så jag klagar inte. Blir fartlek eller intervaller imorgon, förhoppningsvis i sol. Res snyggt!

Kommentera

