att varva eller icke varva?

Dag 1. Morgonträningen glömde jag på något vis bort idag – det var väl en bra start på 10-veckors utmaningen? Det får bli imorgon istället – en promenad med pojkarna till skolan och sen snabbpromenad vidare ner i centrum för ärenden. Tror att mina nya Adizero Adios 2 har kommit!!

Däremot har jag haft ett riktigt bra Tuffa Tisdags-pass. Vi struntade i att det har kommit 15 cm nysnö, för solen sken faktiskt och snön gjorde att det inte var så smutsigt att ligga på marken. Det blev uppvärmning, tabata-intervaller i form av höga knän, magträning, axlar, ben och sen en del löpskoj i form av hopp över hög trottoarkant, serpentinlöpning mellan parkeringspinnar och lite annat. Totalt 8.5 km med dit- och hemjogg och ganska ömma muskler.

Så,därmed är första passet efter Prag avklarat – benen var lite stela i början men hemjoggen gick galant i 5.10-fart – och känner mig faktiskt taggad inför kommande veckor. Det är bra med en utmaning. Det håller mig i nackskinnet.

 

Hjälp!

Nu behöver jag er hjälp. Jag är lite osäker på om jag ska åka till Göteborgsvarvet. Jag har startbevis men ingen flygbiljett. Ditresa med bil från Skåne men ingen hemresa. Ingen övernattning bokad. Extremt usel startgrupp om jag nu inte har bondtursflaxröta x 10 – och ingen förhoppning att göra ett särdeles snabbt lopp. Vad tycker ni?? Ska jag strunta i det och fokusera på något närmre istället? Hur är Varvet, ett jippo eller ett lopp som måste upplevas? Är det fruktansvärt trångt? Hur jobbig är banan? Behöver mer information för att kunna fatta beslut, känns det som. När man bor långt bort är varje lopp något man måste budgetera för, det kostar en del tid och pengar att resa härifrån östra delen av världen. Är det värt det?? Berätta vad ni vet och säg vad ni tycker!

 

Bjuder på bilder från dagens Sprout. Portionspajer med ost och paprika och de mest ljuvliga påskiga ägg, färgade med rödbetor, lök och rödkål.

 

 

 

3 kommentarer

  1. Jag har sprungit vavrvet flera gånger och då alltid startat i en startgrupp mycket långt fram(1 a) så jag vet inte riktigt hur trångt det är i de bakre leden. MEN vänner till mig har sprungit längre bak- DET är trångt! Särskilt om man som du egentligen hör hemma i startled längre fram så kanske det blir frustrerande i trängseln. Å andra sidan är varvet ett super-kul lopp med fantastisk stämning runt banan, du blir alltid påhejad, härliga omgivningar. Jag kommer inte springa i år, men åk dit och gör en trevlig helg i Göteborg och ta loppet som ett träningspass! Finns en masssa härliga restauranger att njuta av på kvällen efetr loppet och ta in på ett bra hotell och njut av stor frukost dagen efter!

  2. Jag sprang förra året för första gången och jag gillade det verkligen. Jag startade då i en grupp långt bak just för att det var första gången jag sprang och det var verkligen inga problem alls! Allt var superduper bra ordnat, alla var trevliga och stod och hejjade på oss och många olika typer av människor som sprang tillsammans. Hittade en kille som sprang barfota som jag snackade med ett par km, hejjdade på andra som såg trötta ut att fortsätta kämpa.

    Vad gäller transporten finns det väldigt många idrottsföreningar som anordnar bussresor dit och hem, det tycker jag är supersmidigt, då behöver man bara tänka på att sätta sig på bussen och sedan är allt annat redan ordnat!

Lämna en kommentar