gröndag igen!

Fast när man tittar ut genom fönstret så är det mer likt en vitdag. Det har kommit 10 cm nysnö, inte alls välkommet faktiskt. Jag är seriöst trött på vintern, nu vill jag ha vår.

Efter helgens excesser ska det bli skönt med en vardagsvecka. Jag trivs nästan bäst när allt är som vanligt. Nu blir förvisso denna vardagsvecka något kort eftersom påsk och 10-årsfirande inleds redan på torsdag, men man kan iallafall väga upp det med härlig träning.

Det här är min plan för veckan:

  • Gröndag: det blir något med kikärter idag, kanske kikärtsbiffar? Lätt distansjogg för att påminna benen om att de kan springa.
  • Tisdag: Tuffa Tisdag
  • Onsdag: Yoga
  • Torsdag: Lättare intervaller, kanske med Running Finland? Styrketräning hemma
  • Fredag: inte bestämt ännu, kanske yoga igen – känns som en god idé efter urladdningen i lördags.
  • Påskhelgen: ett längre pass ska hinnas med, antingen lördag eller söndag.

Jag har som plan att motarbeta jordens dragningskraft, dvs få lite ordning på muskulaturen. Inte enbart för det estetiska utan mest för att en starkare kropp håller sig friskare och orkar mer. Därför ska jag ha minst 2 styrkepass per vecka fram till sommaren – Tuffa Tisdag och ett annat pass. Gärna mer än så om jag orkar och hinner.

Hoppas ni alla får en bra start på veckan!

 

 

One comment

Kommentera

