fjärilarna lyfte mig!

Någonstans där vid 17 km när det började bli fruktansvärt tungt så tänkte jag på alla fjärilar som bott i min mage hela veckan. Det var motvind (blåste faktiskt som fan), 3 km raksträcka, ingen publik och jag ville bara börja gå. Men jag hade ju lovat mig själv att inte. Jag hade ju lovat ER att inte. Jag skulle springa hela vägen – och vet ni:

Jag sprang hela vägen!!

Jag tog fjärilarna till hjälp. Jag gav dem namn – det var en Mia, en Rubin, en Jenny, en Michaela, en Anna, en Henrik, en Abbe, en Johanna, en Miranda, en Sofy, två Sara, en Petra och många många fler. Alla som har hjälpt och peppat och stöttat. Alla fick varsin färg och mönster och så fick de börja flyga, jädrans vad de fick kämpa. Men de lyfte mig och bar mig hela vägen in i mål, utan att jag började gå. Benen var som stockar, jag mådde illa, jag ville tvärstanna men så såg jag 1.50-ballongerna bredvid mig och gav mig fasen på att jag skulle förbi. Det fanns nånting kvar i benen och jag spurtade de sista 500m in i mål. Sen fick jag tvärstanna.

Kollade klockan och började gråta.

1:48:45.

Nytt personbästa med nästan 8 minuter. Jag kunde ju.

direkt efter målgång, med tårar i ögonen och klump i halsen

superNina som sprang på 1:39 – nytt fantastiskt PB

SuperHenrik – persade med 10 minuter och kom in på 1.33 om jag minns rätt – i helt nya skor

återhämtningsdryck – observera att den lilla är min. Mycket bra salter och annat i öl.

16 comments

  1. Det finns en och annan som också är stolta och glada.
    1.48.45 det är lite mer stress än vanligt. 🙂
    Grattis!!!!!!!!!
    /Mapa

  2. Grattis! Men så målmedvetet och bra som du har tränat hela tiden, så är jag inte alls förvånad över den mega fina sluttiden. Grattis ännu en gång! Men blev det inga PERKELE på vägen?

    1. jo, en hel hög med perkeles (med s…) blev det där efter 17 nånting. Då trodde jag att jag skulle vingla av banan eller helt enkelt bara strunta i allt och stanna. På fläcken. Tack för grattis!

  3. Men ja!!!! Tack för att jag fick äran att lyfta dig framåt. Vad glad jag är att du använde dig av oss precis när du behövde det som mest. Det är ju det här det handlar om. Träningsbloggar fr att inspirera och förflytta gränser. Wow och grattis till jättefin tid!

Kommentera

