i väskan

Lyckades klämma in  hela helgens outfits i en liten trolley. Inklusive 3 olika löpartights. Och en löparkjol. Hängslen och livrem, ni vet.

Vädret i Prag verkar vara lite omväxlande. Väderleksrapporten säger 8 grader och skurar, men de på plats säger att det är rätt så okej väder. Får se vilken outfit jag väljer imorgon.

Jag tänkte det kunde vara kul att berätta vad jag packar med till ett lopp. Jag har inte sprungit så många, men det har ändå blivit lite av en ritual, det här packandet.

  • Skor – lagom insprungna Asics DS Trainers.
  • Kompressionsstrumpor 2XU
  • Kompressionstights 3/4 – eller löparkjol, beroende på vädret
  • Tunn ulltröja (blå Icebreaker, fuchsiafärgad Arc´teryx), lång ärm (jag hatar att frysa i början och ull är den perfekta värmeregleraren)
  • T-shirt, funktionsmaterial. Vädret avgör om det blir den eller ulltröjan.
  • Bälte med fästen för energigel och mp3, perfekta lätta grejen – inga fickor behövs
  • 1 Enervit liquid gel + 1 Enervit liquid gel med koffein. Enda gången jag nyttjar sånt är under lopp. Underskatta inte den mentala effekten av en inplanerad energiboost.
  • Enervit GT tabletter – jag har en sån i munnen när jag springer, håller tankarna i schack på nåt sätt.
  • Finsk salmiak – belönar mig med en var sjunde km. Dvs, har 3 med mig och en i reserv.
  • Min pulsklocka, Suunto M4. Väl använd och inkörd. Tänkte springa med Suunto Quest, men fick inte ordning på kalibreringen. Den visade för långsamma tider 🙂
  • Batterier till klocka, pulsbälte och footpod. Aldrig mer slut på batteriet efter 14 km …
  • Keps. Springer alla lopp i keps.
  • iPod mini. Med en nördigt avvägd spellista, anpassad till de jobbigaste partierna. Med svensk schlager, Madonna, ACDC, Röyksopp, finsk ambient music – och lite CeeLo Green. Det hjälper.
  • Överdragsjacka som jag lämnar till herr M just före jag springer. Hatar som sagt att bli kall.

Tror det var allt.

 

Min mage är inte överens med mig idag. Fjärilarna fladdrar runt och försöker bygga bo. Men det är ok, de lugnar sig snart. Ska mata dem med en god lunch när jag kommer fram.

 

ha en fin fredag allihop!

5 comments

  1. Vilken bra lista, och jag håller med om långärmat. Smart att välja precis på slutet. Hoppas på en härlig resa och ett fint lopp. Lämna över till kroppen och bara ös!

Kommentera

