gröndag

Jag tycker inte att vi äter så mycket kött i vår familj, men när man väl ser tillbaka på sina middagar så blir det trots allt en hel del. Köttfärs, kyckling och så någon korv ibland. Jag försöker laga fisk iallafall minst en gång per vecka och sen blir det alltid något vegetariskt.

Måndag ska nu bli Gröndag hos oss. Bra efter helgen där man kanske har ätit lite för mycket av det goda och en bra start på veckan. Idag blir det nog en varm sallad på kamutvete, grönsaker, kikärter och halloumi. Känns som en plan, tycker jag.

Veckans träning ser lite annorlunda ut – det är uppladdning inför Prag (visst låter det väldigt seriöst, ordet uppladdning? …) Det blir 3 kortare löprundor före lördag, varav den sista på plats i Prag på fredag.

  • Idag vilar jag och stretchar ben och rygg.
  • Tuffa Tisdag imorgon (en av löprundorna läggs in här)
  • Onsdag blir det 4 x 4 min i halvmarafart plus upp- och nerjogg.
  • Fredag blir det 6 km i Prag
  • … och lördag är det dags för säsongspremiär, Pragpremiär och utlandsloppspremiär! Även springkjolspremiär om jag lyckas måla benen bruna före dess.

Nu iväg och skaffa allt till veckans Sprout-lektioner. Vi ska baka bröd och prata jäst och mjölsorter. Det blir både kul och dammigt, gissar jag.

4 comments

  1. Härligt att det är så många som ska till halvmaran ihelgen! Vi måste ses och afterrunna allihopa!

  2. Vilken otroligt bra ide med gröndag! Och vad otroligt bra att jag hittat hit till din blogg! Hej förresten! 🙂

    1. Hej Anki, vad glad JAG blir att du har hittat hit! Jätteroligt. Japp, känns som att det finns en hel rad goda anledningar till att hålla gröndag. Jag ska testa speltgryn idag, köpte på en gård för en tid sen och tänkte prova dem idag. Återkommer med resultat!

Kommentera

