piggar upp?

Inspirerad av flera fina träningsbloggar slog jag till och köpte Argi+. Jag har inte använt kosttillskott på ett tag – det känns som att det kunde vara bra att lägga till lite extra när våren blir intensiv ur både jobb- och träningsperspektiv.

Argi+ är ett pulver som kan blandas ut i vatten eller användas i smoothies. Första intrycket var att det var väldigt sött, kan tycka att det är onödigt att lägga till fruktos eftersom det ingår mycket olika bär och frukter, jag fick spä ut dosen ganska rejält och så la jag till lite lime i glaset också. Har använt det i tre dagar – man påstås bli piggare och friskare. Vi får väl se!

Eftersom jag nu ska bli superduperpigg så gav jag mig igår ut på en runda som jag fruktat litegrann. Coachen hade sagt 7 km distanslöpning plus direkt 5 km i planerad halvmara-fart. Redan när jag läste det fick jag ont i magen. Men, jag lämnade pojkarna i skidbacken och lufsade iväg, denna gång med musik i lurarna. Musik = kämpa hårdare.

7 km gick utan problem, farten blev moderata 5.30 i snitt. Mikrostopp för att kolla telefonen (den hör man ju inte när man har mp3 i öronen) och sen iväg på de sista fem. De första 2 gick superlätt, 500 skitmeter och så stoppade benen innan huvet hann säga ”nej!”. 4 sekunders paus och iväg igen och tamejfan jag sprang sen 2.5 skitsnabba kilometer utan att stanna. Det hjälpte förstås att den sista km var helt utför, men då gick det fort. För att vara Anna. Stannade klockan efter 5.00 km och snittfarten blev 4.53. Yey. Bra så – men det är ju ett skämt att jag ska kunna springa sådär i 21.1 km nästnästa lördag. DET går inte. Men kanske på upploppet? …

Jobbtorsdag idag, massage för stela ben och sen ska jag sätta näsan mot ett litet nyfött knyte. Finaste E har fått en pyttepojke och jag längtar efter att träffa dem. Det ska bli fantastiskt.

7 comments

  1. Har du hittat den här landet eller beställt från Sverige?

    Tycker annars du är tuff med dina tider du:) Har förut aldrig haft musik i öronen när jag sprungit. Har på nåt sätt fått problem med att jag skulle behöva springa i takt med musiken:) Men nu är den nästan ett måste igen. Man ändrar sig.

    1. Camilla, jag köpte från Forever´s representant här i Grankulla, det finns säkert någon i dina trakter annars kan hon säkert skicka till dig. Som med alla deras produkter så kan man faktiskt ”reklamera” om man inte känner någon skillnad, så man riskerar ju inget. Det är inte billigt, det där pulvret …

  2. Var inne och kikade på din hemsida….superfint och vad mysket bra läsning! Ska såklart ”gilla” den på facebook! Kram

    1. tack Jenny, vad gulligt av dig! Känns spännande att den är live och extra roligt att alla nya kurser blir fulla fort. Känns som att det finns ett behov!

    1. Äh, det kommer efter en tid, kämpa på bara! Om man nu vill springa fortare, det behöver man ju alls inte. Jag tycker att det är jobbigt att springa fort och jag måste fokusera mer på att träna fart om jag vill orka springa längre sträckor.

Kommentera

