nya mål, nya projekt

Det är lätt att man tappar motivationen när man har tränat inför något speciellt och sedan genomfört det. Jag har själv varit genom det flera gånger. Man tränar fokuserat inför en halvmara och sen när man korsat mållinjen och gråtit en skvätt glada eller arga tårar så känns det ofta ganska tomt. Jag tänkte försöka motverka det där genom att redan nu sätta upp en plan för resten av våren och sommaren. Om man bara tänker på träning så finns det ganska mycket mer än bara löpningen som kan förbättras.

Nu vill jag gärna

  • Lägga mer tid på styrketräning – för att få en starkare kropp och kanske för att göra ett sista (fåfängt) försök att motverka gravitationen. Utomhus, förstås!
  • Bli smidigare – tänk om jag kunde få in 20 minuters yoga varje morgon. Att det ska vara så svårt!
  • Bli mer strukturerad med träningen, planera veckan EN gång och sen hålla mig till det.

Dessa roliga lopp tänkte jag vara med på, efter halvmaran i Prag

  • 22 april – Länsiväyläjouksu. 17.4 km, hoppas loppet är lättare än vad det är att uttala. I min egen kommun, yiiha!
  • 12 maj – Göteborgsvarvet. Är anmäld men vet inte om jag åker. Lite logistikproblem, det är ju så när man bor såhär långt österut.
  • Sommartåget! Ett sommar-event från Jönköping till Visingsö. Min debut på långdistans. Får se om man klarar av det – men roligt ska det bli!
  • 29 september – Lidingöloppet. Andra gången och säkert mer nervöst än första, nu finns det ju en tid att jaga …
  • 14 oktober – Hässelbyloppet. Kan man åka till Stockholm varannan helg för att springa?

Däremellan vore det kul med lite lokala lopp, jag skulle behöva några millopp i hemtrakterna. Ska se vad jag kan hitta!

Från och med nu så tänker jag lägga upp veckans styrkeövning på bloggen, för inspiration. Hoppas fler än jag vågar prova. Titta gärna på förträffliga Anna på Trend&Träning, hon har en bra styrkeövning på video idag.

standardfrukosten – blåbär, naturell yoghurt, keso, lite kokosflagor och några nötter. Tröttnar aldrig.

10 comments

  1. Hittade äntligen kokosflagor. Går inte att jämföra med de vanliga flingorna…..så underbart gott! Härlig frukost! Kul med din styrka, kör hårt!

  2. Känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag skulle egentligen behöva planera min träning EN gång i veckan, men när man har tre småbarn tar man den tid man får. Inte alltid det funkar att planera då, tyvärr. 😦

    1. Å, jag hade så gärna velat, men är ju i Stockholm på F´s handisturnering då!! Vi får åka tillsammans till Sommartåget i slutet av juli istället, Jönköping – Visingsö. Låter helt super.

Kommentera

