solosöndag

Återigen är det skidträningar och jag är hemma och fixar. Vi har lite delat upp det så att herr M tar hand om skidningen och jag sköter handbollen. Inte för att jag är  särdeles skicklig på handboll, men jag har tålamod att sitta en hel dag på turnering iallafall. Plus att herr M är ungefär en miljon bättre än jag på slalom, dvs en bättre coach till lille Bengt på tävlingarna. Jag har städat vårt förråd idag. Eller, jag har rensat 1/5 av den långa bordsskivan, torkat och gjort fint. Satte sen en tejpremsa tvärs över skivan och skrev: Annas plats. Åt vänster. Städade golvet, kastadekastadekastade skräp, satte etiketter på våra lådor och försökte bringa ordning i kaoset på resten av bordsskivan. Jag fick ge upp. Det går inte. Överlämnar med varm hand åt den som orsakat härdsmältan.

Idag blir det ingen löpning, fick order av coachen att ta det piano och låter kroppen vila så att alla influensarester försvinner bort. Jag ska försöka träna lite alternativt under veckan som kommer, inte så väldigt många löpkilometrar utan mer underhåll. När 31 mars kommer så vill jag vara löpsugen. Man kan inte träna ikapp sig när det är två veckor kvar, det som är gjort är gjort. Eller inte, haha.

Betraktade även vårt nya växthus som min pappa byggde i höstas av gamla fönster. Det ska förstås målas och det ska fixas ett bra tak, men visst ser det ut att ha potential? Löstagbara hyllor, plats för tomater, vindskyddat och varmt. Det måste bli bra. Jag ska köpa italienska fröer, bara för att testa om tomaterna är goda. Paolo Roberto rekommenderar dem, då måste det väl vara bra?

det ser lite skabbigt ut när det inte är målat, men man får ha lite fantasi. Recycling är det iallafall!

3 comments

    1. Men förstås! Här är den bilden som vi använde oss av, man får ha lite fantasi men jag tror att mitt kan bli fint när jag väl gått över det med pensel och fixat till en vindskiva till taket.

      Om du bjuder på whisky så kommer han kanske och bygger det åt dig! 🙂

  1. Precis något sånt där har jag tänkt mig att bygga hemma i min trädgård. Känner inte att jag vill ha ett stort växthus utan mer lagom för någon tomatplanta och kanske något annat som vill ha mer värme. Ser fram emot den kommande odlingssäsongen nu när solen börjar skina igen..

Kommentera

