nätshopping

När man är sjuk fokuserar man på viktiga saker. Som att leta upp en bra löparjacka som inte kostar skjortan. Hittar inte. Eller ett par Adidas Aegis 2 – i rätt färg – som inte spränger banken. Finns inte. Däremot är jag nu två millimeter från att istället klicka hem ett par (förvisso rätt fula) men utlovat snabba Adidas Adios 2. Får se hur lång tid leveransen beräknas ta, det hade varit fint om man hann springa in dem lite före Prag. Jag är ute i god tid. That´s me.

Rensade ut vinterkläderna från träningslådan i bastun. Alla tjocka fleeceunderställ, ullkalsonger och vintertights. Sparade ett par vanliga långkallingar, det är fortfarande metrar med snö här. Vantarna ger jag inte upp i första taget. Det blev en promenad medan store Bengt tränade judo. Kändes fortfarande flunsigt, blev andfådd och kände mig varm om pannan, men jag nyser iallafall inte längre.

Jacka från Mizuno och Adizero Adios skor. Är jackan ok? Den var på superrea … man kunde tyvärr inte se hur den ser ut baktill. Det sparade man in på.

5 comments

  1. Måste bara fråga vilka sidor du rekommenderar att shoppa träningskläder på? Har kollat runt lite i inhemska sidor och konstaterat att någon bra sådan inte finns. Så därför är jag lite nyfiken på vilka som skulle kunna vara bra, pålitliga och med fungerande service?

    1. Om man vill hitta billiga grejor så är det http://startfitness.co.uk/ som gäller. Även http://wiggle.co.uk/ har en del, man får jämföra mellan sajterna. Båda kan ha rabatterbjudanden vid vissa tillfällen. Båda är pålitliga med bra service, startfitness är i regel billigare med skor men har mindre utbud. Har köpt från båda. Köpte just 2 par skor (Adizero Adios och Nike Free), en jacka, 3 par strumpor (och 2 par som kom med gratis) för 180 pund.
      Sen finns det runningwarehouse.com i usa, men de säljer exempelvis inte Asics utanför usa – om man är på väg dit eller har bekanta där så kan man ju lösa det den vägen. Extremt billigt. I Sverige finns Runners Store, Löplabbet, Sportamore (som nu har 15% såg jag).
      Hoppas du hittar något bra!

  2. Tack för de tipsen! Skall kika runt lite i kväll när jag får lite mera fokuserad egen tid:)

Kommentera

