kära nån

Vilken helg. Både plus- och minusenergi.

Inledde med middag på Grill. Jag var rädd att det skulle vara för mycket stordrift, hade läst en del negativa kommentarer, men vi fick fin service, bra bordsplacering och god mat. Som att sitta i en bordell, eller på cirkus, eller på en bistro, eller i en sommarstuga – fanns alla möjliga miljöer där. Lite kitschvarning men vi hade trevligt, det var ändå sällskapet och inte krogen som stod i fokus.

Lördagsmorgon blev lördagsjogg, med ultra-Mia plus sambo och så Henrik som fyllde år. Han guidade oss runt i Hagaparken, vi försökte få med Daniel på en löprunda men han öppnade tyvärr inte och sen vände vi hemåt. 9 km före 10 på morgonen, det var något tungt både med en ond hals och två glas rödvin på banken. Frukost, besök på Fotografiska och Anton Corbijns utställning. Lunch, shopping, fika och många promenerade kilometrar. Kvällen bjöd på klassisk förfest på tjejvis med melodifestival, taxi och sen Riche. Mycket oväntat supergod mat, roligt att kändisspana och prata strunt. Fötterna värkte och efter en sväng på Berns dansgolv så blev det taxi hem.

Man är inte så stark idag men däremot full av energi från fina vänner, goa skratt och en massa solsken – Stockholm har bjudit på den finaste av vårdagar och jag har gått runt och myst. Nu längtar jag verkligen hem till mina pojkar. Helger borta är bra ibland men jag mår bäst hemma.

Tre veckor kvar till Prag halvmarathon. Nedräkning. Jag ska försöka träna riktigt bra den här och kommande vecka, sen blir det nedtrappning. Vila, äta bra och se till att fylla depåerna med vitaminer och energi. Idag var jag på Löplabbet och provade ut mina nya skor – det blir nog ett par Adizero Aegis II. Kändes som att man kunde bli lite snabbare med dem på fötterna ….

 

 

3 comments

    1. Ska du också dit? Jag har aldrig varit i Prag förut, så det ska bli roligt. Tar mannen med, så blir det en minihelg. Känner mig inte alls i form för att springa, men kanske det blir bättre när halsen slutar bråka med mig (och när min nya löparkjol kommer på posten!).

Kommentera

