en såndär dag

Förra veckan kändes det som att träningen kom igång så bra. 5 dagar av 7, varierad träning. Igår var det dags för Tuffa Tisdag, precis efter att jag fått det ledsamma beskedet. Luften gick ur mig, jag körde bil bort till samlingsplatsen. Lite rasp i halsen och trött kropp. Ledsen. Ingen annan kom (flunsatider). La ner hela projektet och åkte hem.

Idag har jag jobbat undan bra och planerade den långa löprundan ikväll. Plötsligt slår svag flunsakänning till igen, trött och arg. (Arg – för att jag köpt godis som jag stressätit hela dan, gav absolut ingenting förutom dåligt humör och hjärtklappning). Skriver till coachen och får rådet att hoppa över träningen. Okej, vad gör jag då? Släpper hela grejen och inser att jag borde vila? Nä. Jag a) får dåligt samvete b) surar c) funderar på om jag ändå skulle träna d) sitter framför datorn och äter upp resten av godiset i jättepåsen istället för att gå och lägga mig. Anna i ett nötskal.

Det är en såndär dag. Nu tandborstar jag hela gänget och går och lägger mig samtidigt med småfolket. Jag mår bättre imorgon. Då är det ju också en annan dag, eller hur?

 

Kommentera

