fredagstumme

Inte en resa utan att något händer, det är ju tumregeln. …

Pojkarna älskar när det finns roliga snowparks och har förstås hängt ett otal timmar i parken i Gressoney. Igår blev det en tumme i kläm, som sen visade sig vara lite mer än så, typ en bruten tumme. Inget stort brott, men tillräckligt för att den nu ska bo i gipspaket några dagar. Det blev alltså inte någon skidning för mig och lille Bengt idag, men man kan ha det sämre än att sitta i en solstol uppe på berget en hel dag. Har tänkt stora tankar, sovit lite och slappat. Sen där efter ett par timmar fick jag hemskt dåligt samvete för att jag bara satt – man är helt knäpp – så jag gick uppför backen några gånger och kände mig hysteriskt dum. Köpte ett glas vitt istället och dumpade rumpan i solstolen igen.

Fördelen med semester är att man hinner producera to-do listor, läsa bra böcker och fundera lite. Veckan som kommer blir hektisk, matlagningsskolan Sprout startar 5 mars och allt ska bli klart tills dess.

Tänker på alla som ska skida Tjejvasan och Öppet spår i helgen – bland annat min lillebror och hans sambo. Det blir en av de där pannbensbyggande varianterna, jag tror inte han har skidat mer än ett par kilometer kanske under den här vintern. Tur att han är stark och envis, i mål kommer man väl alltid.

Sen är det också dags för 24-timmars i Esbo. Ett mer eller mindre vansinnigt lopp som sker på en 390 m lång inomhusbana, man springer alltså i 24 timmar och försöker komma så långt som möjligt. Var sjätte timme byter man varv. Tjoho. Jag är full av beundran för de som deltar, men jag tycker fortfarande att det är rätt galet. Ok om det hade varit ett dygn utomhus, från A till Ö eller nåt, men inomhus?? På en oval bana?? Nä. Titta in hos MarathonMia, hon ska smula rekord och sprida sin otroliga positiva kraft i hela Esport Center. All lycka till – ända härifrån Champoluc!!

effektivt – 4 minuter efter att vi kom gipsades tummen, mille grazie

sallad i backen – lät bättre än det var, men skönt med lite grönsaker

2 comments

  1. Hehe, måste fnissa lite åt ditt dåliga samvete och rännande upp och ner för backen 😉 Tråkigt med tummen, dock!

Kommentera

