let´s go!

Vilken dag. I min ålder har man lite ont nånstans mest hela tiden, så när jag går på yoga så njuter jag bara av att få sträcka ut onda ryggen, stela hamstrings och knasiga knäna. Hot yoga, mjuka varianten, imorse. Svettades ingenting. Betyder det att man börjar torka ut inifrån? Rynkorna tyder på det.

Hem och jobba en stund. Omelett med spenat till lunch, inte alls dumt. Rester är bra. Försökte dra ut på intervallträningen så långt jag kunde men vågade inte skriva till Rubin och säga att jag fegat ur (ser ni, så bra det är för mig att ha en sträng coach, om än mailledes …), men sen blev tiden knapp igen. Iväg till gymmet, uppjogg på 2.5 kilometer och så första 2000 metrarna. Jobbigt. Rentutsagt skitjobbigt. 4.20-fart ska inte vara lätt men det här var inte alls kul. Jag var helt enkelt inte sugen. Tog en till, miniminipaus mitt i. På det igen. Tredje och sista förvandlades till nåt fartmedley och inte blev den 2 kilometer, men den varierade mellan 4 och 4.50, beroende på CeeLo Greens refräng (och lite Jill Johnson också, haha). Refrängintervaller, alltså. Musiken var det enda roliga med det här passet, men jag gjorde iallafall nästan hela. Bättre än inget.

Lite nedjogg, speed-dusch och hem. Köra store Bengt till judon. Ärenden under tiden. Hem. Ge barnen rester till middag. Köra lille Bengt till slalomträningen. Hem. Packa vidare. Nä, jag är inte färdig. Förstås.

Men, imorron bitti kl 06.35 går flyget och då är vi där. Packade och glada. Sen blir det skida av, hörni. Rapport i mån av uppkoppling.

ah!

Ciao ciao!!

 

 

One comment

Kommentera

