pööörrrfecct

Den var helt perfekt, min nya underställströja. Jag gillar när någon har tänkt till, så att sömmarna inte skaver, så att tröjan inte åker upp när man viftar med armarna och så att ärmarna är tillräckligt långa för oss som har begåvats med ap-armar. Mucho nöjd. Ska hålla utkik efter en vårfärg också, kanske.

Jag var inte helt i stöt idag när det var dags för Tuffa Tisdag. Ville helst bara krypa under en filt och läsa inredningstidningar, men eftersom jag inte hade nån sådan i närheten och eftersom det nog inte skulle funka som giltig frånvaro när man ska leda gruppen så klädde jag på mig och stack iväg, joggandes. Trött efter gårdagens snabba pass och lite sådär vardagsless, men så fort jag träffade gänget så försvann det trista och det blev kul. Vi hade inte lyckats skrämma bort C från förra veckan och nu kom också M med – så hela gänget hoppade och skuttade oss varma, gick som ödlor, tränade magrutor och ryggfiléer, axlar och vader. Lite kompispushar uppför backen och ”tänk på glada punkten” och så plötsligt var man hemma igen, glad och svettig och trött. Och hungrig, som vanligt.

en suddig efterTuffaTisdagbild – hamnar på ”varför-vill-man-lägga-upp-en-sån-bild-listan”

One comment

Kommentera

