paket!

Läser med avund om bloggare som får paket härådärifrån dagarna i ända, med saker som ska provas och smakas och bäras och testas och allt möjligt. Jag får inga sådana paket – det är ytterst märkligt. Får därför själv beställa hem saker så att jag också kan få lite paket levererade, idag direkt till dörren, faktiskt. Min nya Arc´teryx tröja. Ah – den var precis som jag föreställt mig. Underställ i merinoull, tunn med lite tyngd, sprakfärg och jag bara VET att kvaliteten är otrolig. Jag har en annan av deras modeller i ull, den är 6 år gammal, maskintvättad och handtvättad och flitigt använd både vid skidning, löpning och till promenader. Det syns inte ens att jag haft den på. Har stora planer för den här lilla juvelen, den ska invigas idag på Tuffa Tisdag.

Arc´teryx Eon SLW – baslager i merinoull. Färgen, Camelia, är ännu lite mer lilarosa i verkligheten.

Löpning behöver inte vara en dyr sport. Det enda som verkligen behövs är bra skor, det får man inte tumma på. Men allt annat är sånt som man skaffar om man kan och vill. Jo, det är roligare att springa i bra kläder. Det är lättare att stå ut när kläderna transporterar bort fukt och man håller sig varm – eller sval på sommaren. Det är lite mer spännande att se hur långt man lunkat just idag och det är kanske rätt bra att ha kompressionsstrumpor när man springer riktigt långt. Dessutom är det ju kul att ha något snyggt på sig när man annars ser eländig ut där man flåsar fram. Men det finns många alternativ att välja mellan, från billigt till dyrt, från okej till fantastiskt – man kan ju välja vad man lägger pengarna på. Jag har valt att inte köpa så mycket konstgjorda funktionsmaterial, av den enkla anledningen att de oftast börjar lukta gammalt fyllo efter några gångers användning. Trots tvätt … Ull gör inte det, det luktar på sin höjd vått får. Föredrar lamm framför fyllon. De åldras bättre.

Sen slipper man köpa dyra gymkort om man tränar utomhus, så de pengarna kan man antingen lägga på choklad, på bra träningskläder eller på banken.

måste nog ta på den där tröjan nu …

 

2 comments

Kommentera

