tufftuff tisdag!

Alltså, vilket gäng. Inte tror man att det ska dyka upp 6 tuffingar när det är minus 16 grader ute. Men, där kom de joggandes, väl påpälsade, från olika håll. Vi fick till och med en ny glad medlem idag, verkligen roligt. Det blev uppvärmning mest hela passet, vi varvade styrkeövningar med pulsövningar så att vi inte skulle frysa sönder, men konstigt nog blev jag inte kall en enda gång. Man fastnade lite med vanten i trappräcket när vi gjorde tåhävningar, man var inte så sugen att sätta tungan på den där metallen precis …

Jag sprang dit och hem och en liten extrarunda och fick ihop planerade 10 km – jag är i fas med programmet! Det är tjohejs för en listfreak som jag.

Idag hade jag följande på mig: tunnare långkalsonger, tjockare fleecelångkallingar, tunna fladderbyxor utan foder. Icebreaker långärmad tunn ulltröja, Arcteryx långärmad höghalsad ulltröja (båda är underställ), löparjacka plus en fleece utanpå. Reflexväst. Tunntunna ullfingervantar, löparvantar och stickade ylletumvantar. Buff och tight löparmössa. Ullstrumpor (Smartwool) på fötterna, Salomon Speedcross 3 på det och jag frös inte ett dugg. Fleecen var kanske lite att ta i, men eftersom vi skulle varva stillastående med rörelse så ville jag inte ta risken. Nästa gång tar jag bara en tunn väst under löparjackan istället. Blir lite lättare att röra sig då.

Enda problemet med den här löpningen är att jag är hungrig 24-7. Faktiskt. Har precis ätit middag och är hungrig igen. Det är hopplöst. Nån annan som har samma problem? Inte kan man fortsätta äta halv elva på kvällen, det är ju inte så fiffigt. Hm.

 

 

 

6 comments

  1. Ät ni bara. Jag tycker att det är fiffigare att ni äter något kl 11 på kvällen om ni är hungriga och sedan sover gott, än att sova litet oroligt för att ni är hungriga. Jag tror inte alls på att det är förkastligt att äta sent. Det är väl helhetsintaget som räknas.

  2. Jag trorr fortfarande att ni äter för lite fett. Det behövs ej mycket mat till, höj bara litet på fettmängen ( lindahls youghurt, smör, ordentlig ost i tjocka skivor, och häll över mera olivolja på salladen ). Testa er fram. Så mycket som ni rör på er finns det inge risk att bli tjock. Och cellerna behöver fett.

    1. Jag gör mitt bästa, tänker faktiskt på det. Turkisk yoghurt, fullfett av allt, grädde i maten, massor av ost. Det gjorde jag aldrig förut … Men du har nog rätt, ännu lite mer fett och sen bort med de onödiga kolhydraterna. (läs: candyking och dålig choko). Igår blev det yoghurt med frukt och müsli, somnade inte hungrig.

Kommentera

