hemmakontoret

Jag sitter hemma och jobbar nuförtiden. Det finns inga pengar att hyra kontor för och det går ganska bra att ha kontoret i huset. Jag ska däremot inreda lite bättre, såg att Ikea faktiskt hade fått riktigt fina förvaringsgrejer till kontor, så det blir ett besök där i veckan.

Fördelar med att ha kontoret hemma:

  • Man behöver inte klä på sig nåt speciellt. Just nu är det fokus på att hålla värmen, vårt gamla trähus är lite kylslaget när det är mer än minus tio ute.
  • Man får vara ifred, inga högljudda telefonsamtal vid skrivbordet bredvid.
  • Man behöver inte äta otäck lunch i lunchrestaurangen, för sån finns ju inte hemma.
  • Man kan slira lite och läsa tidningen, ta en promenad eller vika lite tvätt.

Nackdelar med att ha kontoret hemma:

  • Man behöver inte klä på sig nåt speciellt. Blir rätt trist i längden. Jag ser definitivt inte ut som flera andra vardagstjusiga bloggerskor när jag jobbar hemifrån. Om ni har vägarna förbi så ring först …
  • Man får vara ifred – det blir väldigt tyst och ensamt här på dagarna.
  • Man kan inte äta lunch i lunchrestaurangen – här får man fixa sin egen mat. Oftast ett underligt hopskrap av vad som finns i kylen. Keso är min livboj, så mycket kan jag säga.
  • Man kan slira lite – vilket innebär att det man tänkt skulle bli klart med stor sannolikhet skjuts upp till en senare timme. Ofta efter nio på kvällen.

 

det här var mitt kontor idag, framför brasan

min assistent

frukost idag – blåbär, granatäpple, naturell yoghurt, keso, linfrö och nötter

Nu är det dags för Tuffa Tisdag – i 14 minusgrader. Vi får väl se om det kommer någon … Jag måste ju iallafall vara där, tokigt om ledaren skulle fega ur på grund av kyla.

Kommentera

