sweaty Sunday

Idag var det inte jag som svettades, dock. Uppstigning 6.15 och sen packning och frukostbestyr och transport till handbollshallen för träff halv åtta. Rätt trögt en söndagsmorgon faktiskt. Första matchen klockan 8 och sista 17.20 – men dagen bjöd på en massa glädjeämnen i form av kämpande småkillar, målcirkus, energitoppar och -dalar och en väldigt otippad finalmatch. Killarna vann silver, fullständigt oväntat och otroligt roligt. I bilen på väg hem pratade vi om skillnaden mellan att förlora guldet och att vinna silvret, jag var ganska nöjd att jag just nu läser Olof Röhlanders bok Det blir alltid som man tänkt sig. En hel bok med verktyg hur man tänker rätt och tränar sig mentalt starkare. Ska berätta mer när jag läst ut den!

Gårdagens runda känns lite i knäna och det var planerad vilodag idag, så jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag inte deltagit i några svettiga aktiviteter. Tog en kylslagen promenad på en sådär 20 minuter men det ledde bara till röd nästipp och frost i ögonfransarna.

Veckan bjuder på ny månad och nya utmaningar. Ska få färdigt en massa jobbsaker, ska ha en bra träningsvecka och så ska jag börja slipa två gamla innerdörrar. De har liksom blivit förbisedda under hela vår renovering och jag retar mig på det rätt ofta. Typ lika ofta som man sitter och finurar på toaletten eftersom man då har den ena av dörrarna mitt framför nosen.

På Unna Mig-fronten står god mat och kanske, kanske en prenumeration på nån bra tidning. Eller så unnar jag mig att köpa Office-program till min nya Mac, så att jag slipper bli vansinnig när jag försöker använda Open Office.

Träningsplanen ser ut såhär:

  • Måndag: 60 min löpning inklusive backintervaller
  • Tisdag: Tuffa Tisdag – med mycket varma kläder!
  • Onsdag: Vila
  • Torsdag: Hathayoga på morronen plus intervallträning på kvällen
  • Fredag: Vila
  • Lördag: Långpass
  • Söndag: Vila

Just det, skulle ju yoga typ 30 minuter per dag också …

röda bär på vintrig gren

One comment

Kommentera

