långlördag

Imorse åt jag gröt till frukost. Med keso, sojamjölk, äpplen, nötter och kokosflagor. Det var himlans gott. Bra mat när man ska springa. Solen färgade himlen rosa och det kändes som en bra morgon.

 

Jag packade lite proviant och åkte mot Drumsö, hämtade upp några trevliga personer på vägen och var i tid på Maritims parkering. Vi blev faktiskt ett gäng på 10 personer, plus hund och barnvagn med innehåll. Väldigt trevligt att träffa personerna bakom bloggarna Fua, Mammaspring och Förvånad. De var förstås lika trevliga som jag trodde efter att ha följt deras äventyr en tid via bloggarna.

Vi sprang två varv runt Drumsö, ett tredje var planerat men de flesta var ganska nöjda med två – det blev ändå 21 km. Jag var inte trött men ganska stel och lite frusen – det var riktigt bra att för en gångs skull springa långpass långsamt, men jag fick lite känningar i knäna eftersom man springer annorlunda när man springer i lägre fart. Blev glad när jag såg att medelpulsen landade på 130 och max på 150, ett fantastiskt pass för grundkondisen!

 

Jag glömde fotografera, så jag lånar ödmjukast bilden från Mammaspring

En kort dusch (i vårt hus är varma duschar aldrig långa, vi MÅSTE byta ut det där värmesystemet) och en lunch senare så mår man bättre än bäst. Ser fram emot middag hos vänner ikväll – den här lördagen får fulla poäng.

 

 

9 comments

  1. Kokosflagor låter godare än kokosflingor, måste prova! Vad kul att räffa andra bloggare och umgås på bästa sätt genom löpning! Jag vill också! Synd att ni inte finns i Linköping!

    1. Jag köpte flagor, ekologiska – hittade i vanliga mataffären om jag minns rätt, annars finns det i ekobutiker. Det smakar mer och är sådär krispigt å gott.

Kommentera

