att må bra …

… kommer ibland av sig självt, ibland får man göra rum för det. Jag har inte jobbat på kontor sedan i juni och trots att jag har rejält dåligt samvete för det (läs: varför tackade jag nej till det där säkra jobbet och valde att starta eget jag är ju dumihuvet) så har jag fått höra mer än ett par gånger att jag ser ut att må bra, alldeles just nu. När jag tänker på det så stämmer det nog. Jag har haft förmånen att få fundera lite, jag har slappat, gjort ingenting, tränat, tänkt, planerat, fixat, varit hemma, varit med barnen, tränat lite till. Det syns nog, att man har haft tid att slappna av. Det kan inte pågå forever, men har funkat fint fram tills nu. Det är samtidigt synd att konstatera att en tids ledighet gör så stor skillnad på hur man mår – för att jobba är förstås nödvändigt, men också ofta roligt och utvecklande. Ofta vet man inte hur stressad man varit förrän man verkligen bryter och gör något annat, som ger lite perspektiv.

Just nu mår jag allra bäst av att hinna prata mer med mina finurliga små grabbar – det kommer så mycket kloka och roliga funderingar. Idag talade vi om hur man ska benämna homosexuella, för ”homo” är ju inte så trevligt, det visste båda. ”Bög” gillade de inte heller, det lät taskigt. Jag lovade att fråga vännen M om saken, han borde veta. Sen kom vi in på presidentvalet och det funderades lite på den saken. Det bråkas mycket också, senaste utbrottet var för 30 sekunder sen när de tyckte att glass var helt nödvändigt trots att de inte orkat äta ordentlig middag. Jag sa nej, de vrålade tillbaka att jag var världens sämsta mamma. Vilken tur att man är gjord av teflon, allt bara rinner av en …

Imorgon försöker jag mig på årets första långjogg. Har därför ätit lite mer mat ikväll och är förstås orimligt trött. Tänkte se en film lite senare, men jag tuppar väl av i soffan. Det har jag också lärt mig av min mamma, förresten! (sorry, mamma …. ). Det är Fua med flera som arrangerar joggen, den börjar klockan 10 på Drumsö. Kom med om ni har några timmar över! … och om ni bor i grannskapet.

Nä, hörni. Nu blir det godis i soffan. Yes – godis. I give in. Jag får lov – så springer jag långt imorron.

4 comments

  1. önskar jag kunde göra som du… frestar nog att börja om och göra något man har passion för… något eget! Du är strong och det blir spännande att följa din resa!

  2. Skönt att känna att du har tid för ”livet”. Hoppas ni får ett härligt långpass! (och glassen var väl egentligen till dig själv? 😉 )

  3. Ibland är det skönt att vara hemma mycket med barnen. Ibland undrar man hur man tänkte… Ha ha! 😉
    Starta eget tar mycket tid kan jag tänka mig. Både för och nackdelar, men jag är lite avis. Hade också velat köra något eget. Frågan hade bara varit vad. 🙂

Kommentera

