jag glömde …

På Goda Grejer-listan måste följande vara med:

– God choklad. 70%ig. Tyvärr går inte Riesen-kola in under den kategorin, men det slinker nog ner en eller annan sån också.

Jag är ju en godisråtta, det vet alla som känner mig. Jag försöker ibland, som förra året, att skippa sockret – och det går väl sådär. Men, jag har märkt att det inte gör nån skillnad på vikten om jag äter godis eller inte, däremot på humöret och allmänna välbefinnandet. För mycket socker gör att jag blir arg, helt enkelt. Det vet mina närmaste. Så nä, jag är absolut inte någon som aldrig äter onyttiga saker. I själva verket är jag sen ett tag tillbaka inne i småätarträsket, det blir lätt så när man jobbar hemifrån. Allt och ofta. Nötter, kokosflagor, lite mörk choklad, godis om jag lyckas hitta nåt i skåpet, en clementin, lite keso, lite nötter igen och sen är det lunch och jag är inte hungrig. Borde få ordning på det där. Det har gått bättre idag och nu ska jag ut och springa så då kan jag ju inte äta medan jag springer …

och, på alla Goda Grejer-listor så måste det stå MAT. God mat, som man mår bra av. Där ingår lite av allt.

Vad står överst på er lista?

 

4 comments

  1. Oj, är det därför jag har sånt temperament…? *funderar- 😀
    Jag som trodde man blev ilsken om man INTE åt det man var sugen på. Som att rökare blir ilskna när de inte får röka osv….

  2. Överst på listan, hmm, det måste jag fundera på men så länge kan jag bara berätta att jag tyckte det var så roligt att hitta en ny, inspirerande blogg! Hit kommer jag tebaks.

  3. Jag är precis tvärtom: socker och godis påverkar inte alls mitt humör eller min trötthetskänsla (jag har ett väldigt stabilt blodsocker, eller så är jag extremt okänslig för svängningar i blodsockernivån), men det påverkar definitivt vikten. Speciellt när jag är stressad.

Kommentera

