goda grejer-listan

Jag är en listmänniska. Det vill säga en sån som gör sjukt många listor på olika papper, på baksidan av kuvert (nåt fåfängt försök att spara på papper), på smågulalappar och på gamla kvitton – men jag kryssar sällan för punkterna på listorna. Kan bero på att jag rätt ofta förlägger listorna och lapparna lite här och där och så får jag skriva nya.

Här kommer alltså en lista som inte går att slarva bort – bara med goda grejer som jag ska unna mig:

– Yoga 30 min varje dag i 30 dagar, från och med imorgon. Sara väckte idén och jag tänker ta mig ur min morgonkoma och börja dagarna på ett bättre sätt, i god tid. Alla med!! Man kan twittra om saken med hashtaggen #yoga30days (nu har jag lärt mig vad en hashtag är också, tack Sara).

– En prenumeration på en tidning. Jag älskar magasin, av alla sorter. Skvaller, mode, träning, mat – allt går. Har inte bestämt ännu, men det väger mellan Femina och Runners World.

– Idrottsmassage, med start imorgon. Jag fick 3 gånger i julklapp av herr M, omtänksamt och bra.

– Nya, snabba skor att springa vårens första halvmara i. Ska ge Adidas en chans, har hört mycket gott om deras lättviktsmodeller.

– Lunch med vänner inne i stan lite då och då, nu när jag styr över min egen tid. En timmes prat och vänskap är mumma för energin.

 

På tal om goda grejer, jag groddade mungbönor som nu är sådär härligt krispiga och lite nötiga och fruktansvärt goda på mackan, på maten och lite då och då. Det är superenkelt, står på paketet hur man gör. Ställ burken mörkt så groddar de fortare.

groddigrodd

2 comments

    1. gröna grodor är ju jättegott! … Nä, man är ingen fotograf, men jag lovar att det är gott. Krispigt, sådär. Köp ett paket mungbönor eller alfalfafrön och grodda – kul att prova om inte annat!

Kommentera

