var ligger nyckelplaneten?

Jag blir TOKIG. Två nycklar borta inom loppet av en vecka. Helt obegripligt, de bara försvinner. Jag VET att de ligger på något fiffigt ställe ute i förrådet bland allt annat bråte, i en byxficka eller jackficka eller annan ficka – och det är inte mina fickor vi talar om här. Inte mitt rådd i förrådet heller. Jag är sjukt irriterad. Nu har vi EN nyckel till huset på en hel familj. Hur klokt är det?

Jag har letat mig blå de senaste timmarna. Bara för att jag är så irriterad och stjälper ur mig pikar till vuxen nummer 2 i det här hushållet så hittar jag den säkert i en av MINA fickor. Det vore ju typiskt, om nåt.

Jag gissar att nycklarna åkt till nyckelplaneten. Det finns en planet för varje kategori försvunna saker. Strumpplaneten är störst, utan konkurrens. Där finns bara udda strumpor som hänger lite snett i baren och försöker ragga upp varann med halvlama repliker, typ ”du ser lite udda ut, ska jag komplettera dig?”

Nu ska jag hämta rödkindade och glada pojkar i slalombacken. Man får tvinga hem dem. Lockar med ännu ett kapitel av Sune – det är kanske bättre än hot. Så får jag annat att tänka på än tappade nycklar.

borta, borta, borta

2 comments

    1. du är inte så puckelryggig själv. (ett favorituttryck från herr M, tydligen säger man så här i finlandssverige om man ska ge komplimanger)

Kommentera

