spisar och grodhopp

Vi bygger en ny öppen spis. Muraren bygger, det vill säga. Tur det. Jag borde vara van vid byggdamm efter 10 års renovering men det är lika irriterande varje gång. Det ska bara ta några dagar, har jag blivit lovad. Har man hört den förut … Siktar därför in mig på premiärbrasa om en vecka sådär. Fram tills dess ska jag hålla mig lugn, bara blåsa av datorn och besticken lite och tänka att det är bäst att städa när allt är färdigt. Lugn var ordet.

Idag hade vi premiär på nya, härliga Tuffa Tisdag – med inslag av Crossnature! Eller, det blev ju Crossnature. Cross Snow, kanske man kan kalla det. Sex glada och taggade tuffisar tränade sig glada ihop idag. Det var så vackert i skogen, med ett lager snö överallt. När vi låg där och gjorde benpressar så såg man rakt upp i en rosa himmel. Då tänkte man inte på att det var jobbigt, kan jag säga. Bra tips!

Vi skrattade (och svor lite lite tyst) igenom ödlegång och bränna händer och grodhopp. Nä, fel. Ingen skrattade när vi hoppade groda. Allra minst jag. Jag hatar grodhopp, varför skulle jag ta med den övningen? Jag är förföljd av grodor.

Jogg hem i lätt snöfall och sen läste vi godnattsaga. Det är oftast herr M som läser, jag gissar att det är för att man kan mysa ner sig i sängen då – och slippa vika tvätt och sådär. Idag var han på hockeyträning så jag läste Sune. Alltid lika kul.

Det blev en bra tisdag, som vanligt. Nu ser vi fram emot onsdagen.

 

fint med snö, tycker jag

One comment

Kommentera

