alltså … jag är trött

Mest trött är jag i huvudet, jag höll på att slumra till i bilen när jag var ute på ärenden. Fick stanna och ta lite frisk luft. Konstigt, kroppen känns okej men huvudet är ganska slut. Det blir kanske så när man packat in en massa nya intryck i ett annars tomt utrymme, det tar lite tid att sortera allt …

Inte bara trött – jag är hungrig också. Vrålhungrig. Hela tiden. Det är inte så bra – mat är förstås viktigt och bra och gott och så, men jag faller i fällan hela tiden och går runt och småäter. Trots att jag borde vara mätt. Jag får försöka styra upp det där och äta på mer regelbundna tider, varken mage eller tänder mår bra av småätande. Inte stussmåttet heller, på sikt. Om man tränar så ska man äta ordentligt, men det gäller att hitta rätt balans och att äta rätt saker så att man får energi av bra kvalitet. Tror inte att för stora mängder Fazers choklad hör till kvalitetsmaten … så synd.

Imorgon är det dags för nystart för våra Tuffa Tisdagar – nu med inspiration och en massa kul från Crossnature! Jag får sätta mig och planera passet så att jag får med alla bra grejer som man lärt sig under helgen.

Nu sitter jag i tv-soffan med ganska gott samvete. Det ligger en kelen äldre pälsboll precis bredvid, han spinner och kurrar omvartannat. Han är trött, han också. Fast så är det om man är femton år och katt och det är minusgrader ute.

 

Kommentera

