alltså, vilken helg!

Inte så tokigt att blogga i luften, eller hur? För det är det jag gör justprecisnu.

Den här helgen blev ju tokbra. Enda o-bra var att mina pojkar inte var med, men med tanke på tempot och alla väskor och förflyttningar så var det nog bara klokt.

Igår började dagen med ett 90 minuters Crossnature-pass, i ett antal minusgrader, rätt stark vind och snöyra. Vid havet. Yey. Man var rätt trött efter det – grodhopp i uppförsbacke funkar inte riktigt efter två hårda träningsdagar i rad. Vi slängde på några ytterligare lager med kläder och fortsatte träningen genom att testa de pass som vi förberett kvällen hemma. Väldigt väl förberett, hade vi. Vi hade inte alls gjort som man inte ska, det vill säga tagit det på studs. Nänä, vi hade alla planerat allt mycket bra. Totalt 4 timmars träning blev det, ett bra pulsspann från 98 – 165. Armar, axlar och rumpa fick veta att de levde.

På vägen tillbaka var jag och tittade på Naturkompaniet och Norröna, de var de enda butiker där jag passade in i min outdoorish klädsel igår. Mycket fina saker det finns … nä, jag köpte ingenting, men nu har jag hittat mina önskevantar för slalom. Garanterat frysfria, sa hon.

Byte av ”hotell” och hoppsan, där landade jag mitt i fina vännens födelsedagsmiddag. Godgod mat och bästa sällskapet och sen kraschlandade jag i lillemans säng och sov sött.

Idag blev det en alldeles särdeles bra dag. Lång och god frukost och sen kom fantastiska Mia förbi för en jogg – hon hade sprungit från Kungsholmen ut till Djursholm och så tog vi en pratrunda på 9 km tillsammans och så sprang hon hem igen. Hm. Men, om man förbereder sig för ett 24-timmarslopp så är ju 30 km på en söndag som en promenad i parken. Jag var ganska stel i början men det glömde jag bort eftersom sällskapet var så bra.

Iväg till Sumpan för ett möte med Rubin från Running Sweden – sen blev det en öl (det måste vara ett år sen jag drack öl, vad gott det var) med en bekant från löparlägret i somras och så gick vi tillsammans till flygbussen. Det var ganska långt att gå från Sundbyberg till Solna och Haga Norra. Tur jag inte visste det från början – då hade jag bytt om till träningskläder …

Det ska bli väldigt skönt att komma hem. Middagen är väl uppäten och smöret står väl på fel plats i kylen, men vad gör väl det när man får krama sina pojkar igen.

Imorgon är en ny vecka – den blir riktigt redigt bra, känner jag!

 

2 comments

Kommentera

