hej storstan, hej träningsvärk

Inte en torsdag som alla andra, det här! Idag har jag klämt in 90 minuter yoga, bankärenden, packning, övervakande av starka män som burit in öppen-spis-insats under stånk och stön (tyvärr såg man inte några svällande muskler, det hade annars fulländat bilden), flyg till Stockholm, mördarpass med Running Sweden och träffande av goaste vännerna.

Puh.

Jag hängde med Running Sweden för att träffa några av de som jag lärt känna lite när jag var i Sälen på träningshelg i augusti. När jag kom dit meddelades det att det blev 2×20 minuters tröskelpass. Jaha, jag vet ju knappt vad ett tröskelpass är, men gissade att det inte hade med dörrar att göra. Rätt gissat. Vi sprang tillsammans ut till Stora Skuggan och det kändes superlångt och det gick superdupersnabbt, halt som fasen var det också. Där nånstans började jag fundera på klokskapen i tilltaget. Ställde mig i långsammaste gruppen – som skulle springa i 5.00 fart ungefär (hjälp) och sen satte man iväg.

Tjugo minuter kan absolut kännas som 60. Framförallt om man ska springa fort i TVÅ gånger 20. Jag halvdog på första och tog nästa betydligt lugnare – och sen sprang vi tillbaka och jag tyckte att det gick lite för snabbt igen. Joggade tillbaka till vännerna och dog vid matbordet. Det blev nästan 17 kilometer totalt, jösses. Jag som skulle ta ett skojigt socialt torsdagspass. Borde vetat bättre … men det var kul ändå, bra träning och det är GÖTT att vara trött.

 

starka brudar i rosarött

3 comments

  1. Ha ha! Tur att inte jag var med då. Mitt ”tröskeltempo” hade INTE legat på 5,0-tempo…. 😉
    Men kul att det gick bra för dig. 17 km är ju kanonbra! 🙂

Kommentera

