inte vela, intervalla

Det blev en bra tisdag. Jag sa ju det. Jag har till och med talat finska. Med muraren, kan man tänka sig. Han förstod att han fick komma in och jag frågade om han behövde nåt där han stod å kliade sig i huvet. Bra att han svarade ”ei”, för vad hade jag annars gjort. Tänk om han frågat efter en domkraft eller en skruvtving eller en geringssåg. På finska. Då hade jag kanske gett honom en kopp te. Av misstag, liksom. Muraren ska alltså mura en ny öppen spis till oss, eller snarare en mer stängd sådan, med glaslucka, eftersom vår gamla mest fungerade som rökbastu för hela huset. Mer rök än bastu. Den skulle varit på plats före jul men den kommer nu på plats före påsk. Tror jag.

Jag infann mig på möte på skolan för att planera ett skridskojippo (kändes duktigt) och sen kom jag två minuter för sent till Tuffa Tisdag, som egentligen inte börjar förrän nästa vecka. Tomt på parkeringen, men det var för att jag hade blivit akterseglad! Super, det kom iallafall två förutom mig – vilket jag förstod när jag mötte en av dem i den fruktade Jorvbacken dit jag tagit mig för att straffa mig själv för sen ankomst. Alla anledningar duger för att tvinga sig till backintervaller. Jag gör inte det frivilligt, nämligen. Tänkte mig 2-4 vändor uppför den sega backen men eftersom jag fick oväntat sällskap så kunde jag ju inte fega ur, så det blev 6 rundor. Yey! Mjölksyra så det förslog, jag får det först i armarna av nån anledning men nu skakade nog låren rätt bra också.

Nu har jag skrapat skafferiet rent på mörk choklad, ätit en konstig middag med ägg, fröknäcke, keso och sen kesella med apelsin och granatäpplen. Å kokosflagor, förstås. Borde gå och lägga mig så att jag inte äter ännu mer, den här dagen har tyvärr varit ett enda småätande från start till mål.

Imorgon ska jag på kaffedoria med den mest positiva och glädjespridande människa jag känner. Ska bli alldeles härligt.

 

 

 

 

2 comments

  1. Tack för dina fina ord. Kul att du gillar min blogg! 🙂

    Jadu, såna där ”små-ätar-dagar” har jag också. Usch… Att man aldrig ”lär sig”? 😛 😉
    Jag har precis upptäckt kokos. Ser att många köper det (i olika former) men har inte köpt något än. Ska nog testas! 🙂

Kommentera

