veckans plan

Nu har januari verkligen börjat, känns det som. Dags för ett veckoschema, kanske? Nä, schema låter för stelt och fyrkantigt. Jobbigt att följa scheman, man får sån ångest när man faller ur ramen. Kanske Veckans Vilja? Vi testar här:

Veckans Vilja (nä, det låter som en östeuropeisk filmtitel, det går inte.)

Det får bli en namnlös lista. Min Lista. Det här ska jag göra i veckan – vad har ni tänkt njuta av?

Måndag: Judo-jogg. Dvs store Bengt tränar judo, jag joggar. Eller så tar jag ett pass i djungelgymmet bredvid, där det bara finns män, i storlek XL och uppåt, det luktar svett och är rätt skitigt och primitivt. Men genuint – och lite läskigt. Man tar stora kläder på sig när man går dit. Inga tajta tajts …

Tisdag: Tuffa Tisdag – en tjuvstart och variant, får se hur många som dyker upp och om det blir både löpning och styrka. Kan hända att vår löpslinga nu förvandlats till ett skidspår, då blir det plan B!

Onsdag: Lunchträning, antingen distans eller intervaller. Möte med Elizabeth och Mottoform. Sen ska jag träffa bästa och härligaste vännen och energiknippet på kvällsfika. Det blir en bra dag!

Torsdag: Morgonyoga på Studio Yin. Packa för helgens äventyr. Flyga till Stockholm

Fredag och lördag: Instruktörsutbildning hos Stark Ute – spännande och nytt. Hoppas på lagom många minusgrader, det kan bli kallt att vara utomhus 8-16 i två dagar annars …

Söndag: Träffa Running Sweden och kanske klämma in en jogg med Stockholmsvänner. Sen åker jag hem igen. Trött och full av inspiration, hoppas jag.

 

ungefär såhär ser det ut där nere i källaren

3 comments

    1. jamen förstås! Funderade på om vi skulle slå våra kloka ihop och arrangera nåt kul för en större publik – ett event med föreläsare och produkter och sånt. Vad sägs om det? Vi får höras, om du vill!

  1. Jag är med! Det vore kul! Vi borde träffas helt klart hur som helst! Bara jag kommer ifrån min tränings-karantän så hör jag av mig så får vi träffas över en löprunda 🙂

Kommentera

