nya läsare

Det verkar som att en hög nya läsare hittat hit idag – då blir man förstås glad. Hoppas de kommer tillbaka …

Jag är novis på det här, men såg att nån hittat mig via följande fras: ”min pappa bara skjuter på saker”. ? Jag menar, hur hamnade vederbörande hos MIG? För min pappa har ju inget skjutjärn. Han är inte heller så bra på att skjuta upp saker (som jag är). Festligt.

Jag beskådar en något underlig sak just nu. Herr M har de senaste 85 minuterna (jag skojar inte) mätt olika skjortor, som är utlagda på golvet, för att sedan putta in måtten i ett exceldokument. Bröstmått, axelmått, manschettmått, innerbenslängd (nä …), ärmlängd. Han har mätt minst fyra skjortor och jämfört och begrundat och mätt igen. Det finns ingen genväg till den perfekta måttbeställda skjortan. Påstår han. Nu beställer han snart och jag kan se framför mig hur alla måtten har blandats ihop och så dimper det ner en skjorta med ärmlängd = bröstvidd och kragmått = midjemått. Vore skoj.

 

Imorgon är det tisdag. Det kan också bli skoj.

 

 

 

 

2 comments

  1. Ja, det är alltid roligt med nya läsare! 🙂
    Det där med sökord är helt ologiskt. Jag har kollat hur folk hamnar på min blogg och är det med sökningen ”dockor som äter kolasnören” (typ) så fattar jag INGENTING. Förtränger jag såna konstiga inlägg, eller har jag aldrig skrivit dem….? Ha ha! 😀

Kommentera

