hej företaget!

Tjohoo – nu är det på riktigt! Jag har varit på banken och startat ett företagskonto, jag har betalt in aktiekapitalet och jag har registrerat bolaget. Allt ska vara på bana och jag har till och med ett eget Y-tunnus (FO-nummer).

 

Välkommen till världen, Motiba Group Oy!

 

Det var verkligen inte lätt att skapa ett företagsnamn. Det ska funka som generellt namn för bolaget och sen, där under, kommer själva namnet på den verksamhet som jag ska ha. Jag måste göra så eftersom jag kommer att jobba med lite olika saker och det är varken bra eller trovärdigt att ha samma namn för allt. Såvida man inte kallar företaget för Annas Oy, men det kändes inte helt … rätt. Liksom.

Motiba står för Motion, Time, Balance. Eller detsamma på svenska, insåg jag. Praktiskt! Jag vill att namnet ska ge associationer till energi och livsglädje och framåtanda – hoppas att det blir så. Eller, jag ska göra mitt bästa så ATT det blir så.

Frågan är om man ska fira med resterande chokladkolor, med en löprunda i ösregnet eller med champagne. Valet är ganska enkelt. Choklad OCH champagne. Idag vilar jag från träningen.

Nästa steg är att fixa den grafiska profilen, att bestämma övriga varumärkesnamn och att börja jobba. Som bara den. Jag börjar med att bekanta mig med min nya vän, fröken MacBook Air. Hon är 13 tum och ganska slim, men vi kommer inte helt överens ännu. Hon vänjer sig nog snart vid mig …

 

Ah, det här är verkligen en riktigt spännande dag!

 

 

 

11 comments

  1. Wow! Stort grattis, hurra för dig! Skulle gärna komma och fira med en runda i morgon, men kommer hem från Vasa först i morgon kväll.

  2. Så roligt Anna! Lycka till med allt! Passar på att önska dig och ditt företag ett förträffligt 2012!

  3. Grattis! Häftigt att äga en hel ”.. Group”. Det ska bli stort förstår jag. 🙂 Heja heja!!

Kommentera

