yogar bort julen

Idag blir det kvällsyoga på fina Studio Yin, alltid lika härligt. I mina nya yogabyxor från Lustwear. Sen ska jag städa bort julen – när vi kommer hem från skidsemestern vill jag inte ha dammiga tomtar i hörnen, det räcker med dammiga tussar. Granen far ut på fredag morgon men stjärnorna får vara kvar i fönstren annars blir det för mörkt.

Jag brukar ju tycka att jag är lite fiffig som hittar billiga saker på nätet, i England eller USA. Två gånger har jag beställt från USA och två gånger har bästa vännerna i världen skickat hem det till mig, för att nätsajten antingen inte levererar till EU eller för att leveransen annars skulle bli svindyr. Första gången kostade det 50 dollar på posten. Helt jättebra. Andra gången skötte vännen i fråga det via FedEx och det kostade 80. Också ok, även om det var i mesta laget. Tills det kom en räkning till. På 230 dollar. För skatt och tull och allt möjligt, som FedEx fakturerat. Ridå. Nu har jag gått och varit arg för det här så länge att jag måste skriva av mig – jag vet att min mamma och pappa läser det här och det är ju dumt eftersom grejerna var till dem, haha – men om huvet är dumt får kroppen lida, som man säger. Bara att blunda och betala. Jag djupandas och bestämmer att jag ändå sparat pengar i långa loppet på allt som jag dealat hit å dit (jag är hopplös på sånt, verkligen helt hopplös) och så tänker jag glömma bort hela saken. Borta, glömt, finns inte. Ah, skönt!!

Dags för middag på julrester – världens bästa pastasås på julskinka, stilton och broccoli – och sen iväg till yogan.

Imorgon blir det backträning. Häng på – var än ni är!

 

Tittes fina tomtar har pratat med mig varje dag i köket. Vi ses nästa år igen!

2 comments

  1. Plus de 80 som jag först betalat. De 230 var förtullning och skatt, men inte från finska tullen utan från FedEx, trots att värdet var angett till typ 100 dollar. Mycket irriterande. Inte lönt att bråka.
    Vad är release-pass?

Kommentera

