jul, jul, trötta mysiga jul

Idag gör man inte många knop. Desto fler knop gjordes igår, med julgrötslunch, rimmande och en härligt julig julafton hos släkten. God julmat och goda drycker och en riktig jultomte. Barnen börjar bli stora – nu går det att dela ut klappar och öppna dem en och en, utan rivande och slitande. Det blev en fin kväll och den fortsatte till mycket långt in på nattkröken. Därav vilodag idag, i pyjamas, i soffan. Det är så man ska tillbringa en juldag, tycker jag.

Träningen återupptas imorgon, men idag ska jag bara jula ner mig och njuta av ännu mer julmat.

Det verkar som att jag idag haft hela 1 besök. ETT. Hoppas det betyder att kloka människor firar jul istället för att läsa osammanhängande blogginlägg …

Inspiration och pigghet kommer imorgon istället!

 

 

3 comments

  1. God fortsättning på julen! Här är det också soffa och mjukiskläder som gäller. Men vi var nog ute på en hurtig promenad längs stranden i vrålblåsten så att vi orkar ladda in mat idag igen. Blir det alltså skinkjogg imorgon eller på tisdag?

    1. Det blir skinkjogg på tisdag, men tidpunkten är inte bestämd ännu – jag lägger upp så fort jag vet!
      Andra julmatsmiddagen just aväten – i pyjamas … Mätt igen och insåg just at jag ju köpt några goda ostar också …

Kommentera

