vitt ute, kola inne

Det har snöat lite hos oss. Änteligen. Det blir inte långvarigt, men det lyser upp.

Igår fick jag en spark i baken och gav mig ut på en runda. Jag hade inte bestämt i förväg hur långt, men det slutade på 13.5 km, backiga rundan kring träsket. Det är konstigt hur icke-backar kan kännas så backiga – här är det svårt att hitta platt mark och just den rundan är full av sugande motlut och korta backar. Jag var rätt trött i benen när jag kom hem, men sista två kilometrarna gick iallafall under 5 min/km, skönt att det finns nåt där inne. En underbar kvällsrunda med vitt på vägarna, att det kan bli så stor skillnad bara för att det kommer lite snö!

Nu kokar jag kola, förbereder en fikonmarmelad (hoppas att man friskt kan byta ut sherryvinäger mot portvin och skippa vitvinet – det är väl det som kallas provkök?) och ska få lite jobb gjort.

svettigt idag – men trots minusgrader räckte det med min tunna Icebreaker och bästa jackan från Odlo – plus reflexväst förstås!

 

 

4 comments

  1. Jag känner igen det där. Det är samma ”problem” (eller möjligheter) 😉 här. Inte mycket planmark om man ska springa här hemma (på landet). Mest backar, upp och ner, korta, långa och nästan obefintliga, men det känns ändå i benen! 😛

    1. Det är ofrivilligt ganska bra backträning – om man ger sig ut i terrängen så får man automatiskt en perfekt Lidingö-uppladdning … 😉

  2. Det går fort framåt när man väl ger sig den på det. Jag hade aldrig sprungit längre än 21 i våras och sen blev det plötsligt 25 och därifrån var det inte så väldigt långt till 30. Sålänge farten är bekväm så klarar man det mesta. Jag fick lära mig i somras att man har minst lika mycket till i det ögonblick när man känner sig helt hopplöst trött – och det stämmer nog! Millopp är förresten skitjobbiga, då måste man ju springa fort, haha.

Kommentera

